reklama

Asi som blázon

Tento pocit sa vo mne rodil už dlhšie obdobie a nedávno dosiahol svoj vrchol. V rámci každodenných rozhovorov s ľuďmi z môjho okolia som si všimol, že moje názory sa odlišujú od ich názorov. To by bolo ešte relatívne normálne, ale moji kamaráti, rodičia a vlastne takmer všetci ma považujú kvôli mojim názorom za niekoho čudného. To som už začal rozmýšľať o tom, či chyba nie je vo mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ako som už spomínal odlišnosť v názoroch je normálna vec, väčšinou sa jedná o iný uhol pohľadu, iné životné skúsenosti..., ale nie je predsa možné aby som sa s nimi rozchádzal v takmer všetkých základných veciach života. A tak som dospel k záveru, že aj keď nemám vždy pravdu, tak ju mám určite častejšie ako moje okolie. Viem, že to znie namyslene, ale pokúsim sa to objasniť na pár príkladoch.

Už viackrát som sa rozprával s členmi mojej rodiny o korupcii. Raz sme došli do takých absurdít, že či by som dal úplatok colníkovi na Slovensko-Ukrajinskej hranici. Ja som odpovedal nie a každý sa na mňa pozeral ako na blázna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež by som nikdy nedal úplatok lekárovi(vyjadrenie vďačnosti po operácii nepovažujem za úplatok v prípade, že by to bolo systémovo ošetrené).

Ak by som bol svedkom trestného činu, povedzme aj vraždy, áno išiel by som na políciu aj keby sa ma to netýkalo a mohli by mi z toho hroziť nepríjemnosti.

Áno, už som viackrát zavolal záchranku ku človeku, ktorý odpadol(väčšinou to bolo alkoholom, ale človek nikdy nevie).

Nemám problém verejne vyjadriť svoje politické presvedčenie.

Nikdy by som nevzal miesto v štátnej alebo verejnej správe ak by som nebol presvedčený o tom, že tú prácu zvládnem. Aby som to lepšie vysvetlil, proste si nevážim ľudí, ktorí sú dosadený na funkcie, aj keď sú neschopný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie som ochotný tolerovať to, že je tu nejaká skupina ľudí, ktorá je lepšia ako ostatný. Hovorím o mafii a politikoch.

Áno, myslím si, že ľudia ktorí nadávajú na „cigánov“ sú rasisti.

Myslím si že komunizmus, fašizmus, rasizmus, násilie sú zlé veci a nie je žiadne ale.

Slobodu považujem za najdôležitejšiu vec na svete.

Som pre tieto veci blázon? Vždy som si myslel, že tieto moje názory sú správne, ale ako vidím tak väčšina ľudí môj pohľad nezdieľa. Kde je teda pravda? Boja sa ľudia vysloviť tieto veci alebo naozaj väčšina ľudí nesúhlasí s myšlienkami, na ktorých je podľa mňa postavený právny štát a občianska spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam, že ľudia z môjho okolia, teda aspoň väčšina z nich, sú iba výnimkou a že ľudí ktorí veria v ľudské dobro a neboja sa postaviť očividne zlým veciam, je viac ako tých ktorí sa boja povedať svoj pravý názor lebo sú doslova „posraný“ využiť svoju slobodu.

Tomi Horváth

Tomi Horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  30x

Ekonóm, aktivista proti extrémizmu a predovšetkým občan so záujmom o veci nielen verejné. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotPolitikaEkonomika

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu