reklama

Bol som na Slovane

Včera som sa po viac ako 3 rokoch vrátil na futbalový štadión. Celé tieto roky som slovenskú futbalovú ligu sledoval len prostredníctvom novín a internetu. A čo ma presvedčilo aby som sa na štadión vrátil? Dopredu hovorím, že to nebola ani kvalita futbalu a tiež sa radikálne nezmenili fanúšikovia, kvôli ktorým som vlastne tú ligu bojkotoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Presvedčil ma až môj malý brat. No uznajte, ako som mohol odolať jeho prosbám, aby som mu išiel ako doprovod a to dokonca na zápas môjho srdcového týmu, ktorému roky fandím. Celé to začalo v bratovej škole, ktorá sa zapojila do projektu mladý slovanista, organizovaného Slovanom Bratislava.

Projekt spočíva v tom, že Slovan poslal do viacerých škôl autobusy, ktoré zadarmo odviezli žiakov základných škôl a ich sprievodcov na futbal. Na štadióne mali pripravených viacero atrakcií a súťaží, ktoré mohli byť naozaj zábavné, súdiac podľa reakcií detí. Počas zápasu bolo pripravené pre deti organizované fandenie, ktoré síce nebolo dokonalé, ale treba uznať, že zaujať stovky detí nie je práve najjednoduchšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A aké teda boli moje pocity zo zápasu? Za prvé bol som veľmi prekvapený, na akej vysokej úrovni bol celý „fun sektor“ pripravený. Deti sa naozaj bavili a nehrozilo, že utečú alebo sa stratia. Sám som sa cítil bezpečne, keďže výskyt agresívnych alebo opitých „tiežfanúšikov“ bol v tomto sektore minimálny, ak nie nulový. Napriek tomu mám pár výhrad.

Prvou sú organizátori, ktorý z antukovej dráhy monitorujú divákov. Viem, že to je nevyhnutné, ale aspoň by sa mohli tváriť trocha normálnejšie. Mal som pocit akoby sme tam neboli vítaný. Druhá výhrada sa môže zdať banálna, ale určite nie je bezvýznamná. Jeden zo školákov, ktorý sedel neďaleko nás v jednej chvíli začal kričať pokrik „cigánske hovná“. Keď to vykrikoval už tretíkrát nemohol som to vydržať a dohovoril som mu, že ma to irituje. Bol som rád keď s tým prestal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme viem, že to bolo len dieťa(tipujem 8-10) , ktoré si mohlo tento pokrik osvojiť hocikde, ale podľa môjho názoru je zodpovednosťou rodičov aby dieťa naučili, že takéto reči nepatria do slušnej spoločnosti.

Som samozrejme rád, že na zápase nedošlo k žiadnym roztržkám. Mohlo to byť samozrejme spôsobené absenciou súperových fanúšikov, ale aj nižšou návštevou v kotli Slovanu. Nedá mi aby som nepoďakoval fanúšikom v kotli. Priznám sa že hlavne kvôli nim a ich správaniu, som prestal na Slovan chodiť. Bolo naozaj krásne vidieť ako stovky detí kričali otázku „Kto vyhraje dneska?“ a kotol im odpovedal „Samozrejme ŠK“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som to zhrnul, zápas síce nebol najlepší, ale atmosféra bola rozhodne pozitívna. Myslím, že práve takéto projekty majú schopnosť pritiahnuť strednú vrstvu na futbal. Samozrejme tvrdé jadro tu vždy bude, ale prevaha rodín z deťmi v hľadisku, ich môže donútiť sústrediť sa na povzbudzovanie a choreografie, namiesto bitiek a hanobenia súpera.

Budem sa opakovať, ale naozaj ďakujem Slovanu a bratislavským školám za tento projekt, vďaka ktorému uvažujem o častejších návštevách na štadióne. Samozrejme podmienkou je aby sme sa ja aj môj malý brat, naďalej cítili bezpečne.

P.S.: Dôkazom toho, že futbal spája národy a rasy je aj výsledok. Slovan Bratislava – AS Trenčín: 2:2. Góly: 39. Mészáros, 75. Smetana – 43. Hlohovský, 87. Depetris.

Tomi Horváth

Tomi Horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  30x

Ekonóm, aktivista proti extrémizmu a predovšetkým občan so záujmom o veci nielen verejné. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotPolitikaEkonomika

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu